Okraski, foto: Igor Zalokar
Iskanje
NOVICE

Prikazano: 21 - 40 od 410 zapisov
Stran  <<   <   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   >   >>
16. 7. 2023, Veliki Koritnik - Plattner - Hans in Vzhodni greben Lope
  Dve lepi turi - v Zahodnih Julijcih in v Karnijcih
8. 7. 2023, Reševanje padala
  Danes malo po 13 uri me pokliče načelnik našega društva, če smo pripravljeni padalcu iti po padalo na zahtevnem terenu na severni avstrijski strani male Golice kakih 100 m pod vrhom. Seveda smo se odzvali in šli po padalo.
4. 7. 2023, POŠKODOVANA OSEBA JEKLOVO SEDLO
  V torek, 4.7.2023 smo bili ob 14:57 ponovno aktivirani za posredovanje v gorah. Tokrat je našo pomoč potreboval planinec, ki je iz smeri Golice sestopal proti Jeklovim sedlom in si poškodoval nogo ter ni mogel več nadaljevati poti. Slabih 10 minut po aktivaciji, se rutinirano zberemo na postaji, razdelimo delovne naloge, natovorimo terensko vozilo z reševalno opremo in se odpeljemo na pomoč. Istočasno je bil aktiviran tudi helikopter, tako da smo upali, da klasično reševanje ne bo potrebno. Eno uro po nesreči, je helikopter pobral ponesrečenca in ga prepeljal v Splošno bolnišnico Jesenice, ekipa pa se je vrnila na postajo. Tokratno reševanje je bilo “lahko in hitro”. Poškodovanemu želimo čimprejšnje okrevanje, vsem obiskovalcem gora pa previdno in srečno.
2. 7. 2023, Letna reševalna vaja 2023
  V nedeljo, 2.7.2023 smo se jeseniški gorski reševalci zbrali v plezališču pod Golico na vaji letne reševalne tehnike. Pregledali in vadili smo izdelavo sidrišč, dvig in spust ponesrečeneca s tipizirano reševalno tehniko, sestavljanje in uporabo nosil UT 2000 za različne načine transporta ponesrečenca, potek reševanja padalca, ki je zasilno pristal in obvisel na dervesu, ter improvizirano alpinistično tehniko za pomoč ponesrečenem plezalcu. Na vaji smo utrdili znanje iz reševalne tehnike in se naučili kako le-to pravilno, hitro in učinkovito uporabiti ob nesreči. Vsem obiskovalcem gora in udeležencem takih ali drugačnih “outdoor” izzivov polagamo na srce, naj se jih lotevajo s primernim zananjem, izkušnjami in opremo. Srečno!
30. 6. 2023, Dežurstvo na pohodu PD Jesenice in pomoč malemu pohodniku
  PD Jesenice vsako leto organizira ob Dnevu državnosti podhod Na Golico.
21. 6. 2023, Visoki in srednji Rokav
  V samotnem kraljestvu najvišjih nebotičnikov Julijskih Alp nad bivakom nad Jezeri
18. 6. 2023, Pomoč oboleli osebi na strmi strani nad Vintgarjem
  Danes, 18.6.2023, ob 12:01 so ponovno zapiskali telefoni z zahtevo po našem posredovanju. Na Blejski Dobravi, na poti čez strmo stran nad Vintgarjem, je odrasla oseba doživela napad panike in ni bila sposobna več hoditi. Skupaj z GRS Radovljica smo obolelo osebo našli, oskrbeli, pospremili do našega terenskega vozila in odpeljali na pregled v Splošno Bolnišnico Jesenice.
17. 6. 2023, Spominske majice ob 100-letnici GRS Jesenice
  V okviru praznovanja 100 letnice postaje GRS Jesenice, smo se odločili za izdelavo spominskih majic. Na voljo sta ženski model v svetlo modri barvi in moški model v svetlo sivi barvi, obe v različnih velikostih Cena majice je 15 eur. Pridobljena sredstva bodo namenjena pokritju stroškov organizacije 100- letnice in nadaljnjemu delovanju GRS Jesenice. Majice lahko naročite na elektronskem naslovu dgrsjesenice@gmail.com ali pri članih GRS Jesenice.
1. 6. 2023, Leposlovna in izobraževalna knjižica za otroke "MLADE PLANINCE V GORAH UJAME NEVIHTA"
  Jeseniški gorski reševalci že vrsto let namenjamo posebno pozornost preventivnim dejavnostim, kamor sodi tudi izobraževanje otrok o pravilih, ki jih moramo upoštevati, kadar se odpravljamo v gore.
29. 5. 2023, Reševalna vaja v ferati v soteski Dobršnik
  Odrasla oseba si je zlomila nogo, otrok pa si je poškodoval zapestje. Nahajata se nad drugim slapom. Nesreča se je zgodila ob 15:30 uri.
25. 5. 2023, Nočno reševanje v ferati Dobršnik
  Dan se je že dobro prevesil v noč, ko je ob 21:15 zapiskal poziv za reševalno akcijo. Pohodnica je omagala v zadnjem sektorju ferate v soteski Dobršnik. Obvisela je v pasu in ni mogla nadaljevati vzpona, kot tudi sestopiti. Prijatelj ji ni mogel pomagati, zato sta zaprosila za našo pomoč. Na srečo nista bila poškodovana. S kombinacijo klasičnega varovanja in varovanja s kratko vrvjo smo obe osebi dvignili do poti. Z našim spremstvom smo skupaj sestopili v dolino do reševalnega vozila na Hrušici. Gorski reševalci opozarjamo, da se lotevajte izzivov, katerim ste kos, da se ne precenjujete in da se primerno opremite. Vsaka tura se vedno konča doma!! #grzs #gorskireševalci #grsjesenice #grsjesenice_100let
10. 4. 2023, Kredarica
  Tudi letošnji turni smuk iz Kredarice ni razočaral
5. 4. 2023, Prevzem novega terenskega vozila Toyota Landcruiser

30. 3. 2023, Nekaj turnosmučarskih utrinkov

27. 3. 2023, Similaunhutte, Fineilspitze 3514m, Maso Corto
  Turno do Similaunhutte, na Finailspitze in nazaj v Maso Corto.
26. 3. 2023, Pod Kriško steno
  Danes smo ujeli pravo zimsko smučarsko pravljico pod Kriško steno.
20. 3. 2023, Pavel Dimitrov (7.9.1937 - 18.3.2023)
  Pavel je odraščal v kraju Božica na jugoslovansko-bolgarski meji, kjer je družina živela do leta 1951, ko so se priselili na Jesenice. Tu je začel hoditi v gore in plezati. Leta 1953 je postal pripravnik in čez dve leti alpinist Alpinističnega odseka pri Planinskem društvu Jesenice. Dve leti pozneje je postal tudi član Gorske reševalne službe Jesenice in leta 1964 opravil izpit za gorskega vodnika. Leta 1965 je bil izbran v himalajsko odpravo JAHO II, ki je bila druga jugoslovanska alpinistična odprava v Himalajo. Dve leti pozneje je bil tudi član odprave na Pik Lenin (7134 m). Zapis Pavla Dimitrova: “Po nekaj letnem aktivnem plezanju sva s prijateljem sklenila preplezati novo smer. Priprave so potekale skozi vso poletno plezalno sezono. ….. Z rokami se preprijema po poči, nogi mu bingljata nad 500-meterskim prepadom. Z zadnjimi močmi zmore zajedo, ki jo oceniva z najtežjo stopnjo. Predno po grapi izplezava na rob stene jo krstiva s “Kovinarsko”, saj sva oba po poklicu kovinarja.” (Velika Mojstrovka, Kovinarska smer, V/IV, 400 m, 6h, prva plezala Marko Butinar in Pavel Dimitrov, 7.9.1958) Zapis v zborniku GRS Jesenice ob 70 letnici: “15. junija 1964 so dobili jeseniški gorski reševalci poziv za akcijo v špiku v Skalaški smeri, od koder so prihajali klici in znaki na pomoč. Ujetniki stene, sicer brez poškodb toda podhlajeni in izčrpani, ker so že preživeli hladno in mokro noč v steni. Nad Prižnico jim je zmanjkalo klinov, niso mogli ne naprej niti nazaj in še noč jih je lovila. Zato so klicali na pomoč. Jeseniško reševalno skupino je ujela malo nad Srcem nevihta, ki je trajala nato brez prestanka 24 ur z grmenjem in treskanjem. Ob 4:00 zjutraj so prišli v Martuljek. Izkazali so se vsi reševalci, še posebno pa Pavle Dimitrov, ki je v najhujših nalivih zmogel najtežja plezalna mesta. Akcija je trajala 24 ur. “ Med letoma 1979 in 1983 je bil načelnik Gorske reševalne službe Jesenice, med letoma 1985 in 1994 je bil tudi predsednik Planinskega društva Jesenice, kjer se je izkazal kot dober gospodar in skrbnik. Pavel Dimitrov je sodeloval pri izgradnji Bivaka 4 na Rušju (AO Jesenice), pri izgradnji zavetišča na Zadnjem Voglu v Bohinjskih gorah (AO Jesenice), pri obnovi Lipovčeve koče v Martuljku (AO Jesenice), pri izgradnji zavetišča na Španovem Vrhu (GRS Jesenice), pri izgradnji helidromov (Koča na Golici, Zavetišče pod Špičkom, Vršič) in tako dalje. Pod njegovim vodstvom je bilo obnovljeno Zavetišče v Španovem Vrhu. Med največja uspeha pa si šteje sodelovanje pri izgradnji nove Koče na Golici (odprta 13.06.1984) ter posebno izgradnjo nove Erjavčeve koče na Vršiču (odprta 01.08.1993). Odprtju Koče na Golici je prisostoval tudi predsednik Republike Slovenije, gospod Milan Kučan. (Povzeto po Nina Jamar, Občinska knjižnica Jesenice, 24.3.2020) V svoji bogati karieri je prejel številna priznanja, nagrajen je bil z zlatim znakom Planinske zveze Slovenije in Planinske zveze Jugoslavije ter častnim znakom Gorske reševalne službe. Pogreb Pavla Dimitrova bo v torek, 21. marca 2023, ob 13. uri na pokopališču na Breznici. Naj počiva v miru.
19. 3. 2023, 60. tradicionalni spust izpod Raduhe
  GRS Koroške in AO Črna na Koroškem so v nedeljo organizirali 60. tradicionalni spust izpod Raduhe.
4. 3. 2023, Delovno obarvan vikend
  Minuli konec tedna, 3.3.-5.3.2023 je bil za prenekatere člane GRS Jesenice delovno obarvan. Delovali smo kot predsedniki in člani različnih komisij, pomočniki, inštruktorji, reševalci na smučišču in tudi kot pripravniki, ki so morali na izpitih pokazati svoje znanje. Na Vršiču so potekali zimski izpiti za vodnike reševalnih psov pod vodstvom Komisije za reševanje izpod plazov, na Ljubelju so bili izpiti iz zimske tehnike reševanja za nove gorske reševalce in gorske reševalce inštruktorje pod vodstvom izpitne komisije, na smučišču v Mojstrani pa smo opravljali naloge reševanja na smučišču. #grzs #gorskireševalci #grsjesenice #grsjesenice_100let
17. 2. 2023, Ekipni uspeh na 10. tradicionalni AKIA tekmi Mojstrana 2023
  V petek, 17.2.2023 se je šest ekip postaje GRS Jesenice udeležilo 10. tradicionalne nočne tekme v veleslalomski preizkušnji dvojic v vožnji reševalnega čolna AKIA v organizaciji GRS Mojstrana na smučišču v Mojstrani. Vlogo favorita in prednost domačega terena je opravičila ekipa GRS Mojstrana, ki je postavila povprečni čas. V igri stotink sekunde in bitki za najboljši približek povprečnemu času je ekipa Klemen Novak-Marko Štojs zasedla odlično 2. mesto, ekipa Andraž Šteblaj-Tomaž Klinar pa izvrstno 3. mesto. Še ena ekipa se je uvrstila na 16.mesto tik ob robu prve jakostne skupine petnajsterice, ostale tri ekipe pa so bile v drugem delu rezultatske razpredelnice. Vseh ekip je bilo 54, med njimi tudi gorski reševalci iz @bergrettungvillach Po končani tekmi je sledila razglasitev rezultatov in neformalno druženje.